Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje
Chip Heath, Dan Heath
Pamiętasz „Czarną Wołgę”, która w latach PRL jeździła po kraju i porywała dzieci? A pannę młodą, której welon zaplątał się w łopaty wentylatora, gdy podrzucono ją na rękach w ramach świętowania zaślubin? A może znana jest Ci historia o śpiącym, pijanym rowerzyście, którego dowcipni podróżnicy, jadący busem, zapakowali na tył samochodu i wysadzili (nadal śpiącego) w rowie ponad dwieście kilometrów dalej?
Jak to się dzieje, że takie właśnie informacje zapadają nam w pamięć i „aż proszą się”, by przekazać je dalej? Co powoduje, że jedne historie pamiętamy doskonale, słysząc je choćby tylko raz a na zapamiętanie innych musimy poświęcić nieco energii?
Nauczyciele, trenerzy, politycy i biznesmeni, bardzo często starają się, by informacje, które mają do przekazania zapadły w pamięć odbiorców. Jak to się dzieje, że niektóre z nich faktycznie „posiadają taką moc” a inne, czasem nawet już po pięciu minutach od przekazania, znikają lub zmieniają swoje znaczenie i niejednokrotnie treść? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziesz w książce, którą Ci właśnie polecamy.
Autorzy, w inteligentny, dowcipny i często prowokacyjny sposób, przedstawiają proste zasady tworzenia takich skutecznych przekazów oraz prawa, które obowiązują przy ich konstruowaniu.
Podpowiadają, w jaki sposób możesz je stosować, tak by Twoje koncepcje nabrały cech „przyczepności”. By treści, które chcesz przekazać swoim pracownikom, uczestnikom szkoleń, uczniom, klientom (niepotrzebne skreślić), zapadły im w pamięć, czasem zmieniły ich zachowania czy postawę i w końcu, by inspirowały ich do dalszego przekazywania ważnych informacji.
Co zrobić, by ludzie chcieli Cię słuchać i pamiętali „o czym do nich mówiłaś/łeś”. Polecamy!
Acha… oczywiście masz już za sobą rozwiązywanie, krążącego mailem w różnych postaciach „Testu Dalajlamy”? Co prawda ani Dalajlama XIV nie jest jego autorem ani nie powstał wcale w „Roku Millenium”… ale… po rozwiązaniu, podesłałaś/łeś go dalej swoim znajomym, prawda?
Sztuka skutecznego przekazu, czyli przyczepne koncepcje
Autorzy: Chip Heath, Dan Heath
Wydawnictwo: Świat Książki